Forum

Forum

Notifications
Clear all

Elektro rozvaděč

1,411 Posts
83 Users
143 Likes
906 K Views
(@koldavideo)
Member
Joined: 7 years ago
Posts: 1780
 

I když je mezi fázemi posun? To je divné ne?


   
ReplyQuote
(@koldavideo)
Member
Joined: 7 years ago
Posts: 1780
 

No ještě mě napadá, že by to asi platilo jen když bude symetrická zátěž.


   
ReplyQuote
(@franta)
Trusted Member
Joined: 7 years ago
Posts: 67
 

Nejsem odborník na legislativu, ale po konzultaci s elektrikářem jsem si u linky natáhl 4x2,5 pro rozdělení zásuvek. Do bytu mi vede 5x6 a taky mám nulu stejného průřezu jako zbylé fáze a jističově je mohu zatížit na 20A. 🤔 


   
ReplyQuote
(@kimot)
Trusted Member
Joined: 7 years ago
Posts: 80
 

No nevím, takže třeba do podružného rozvaděče také doporučujete tahat N vodič o trojnásobném průřezu fázových nebo třeba 3 kabely 3x2.5?

A od hodin do domovního rozvaděče PEN také tak?

Ne, že bych obhajoval to řešení s 5x2.5, ale v principu je to stejné. Celá ta teorie v odkazu byla naopak o možnosti zmenšit průřez N vodiče.

Problém je spíš v tom, že nesmíte vést jedním kabelem tři samostatně jištěné obvody a zároveň je nesmíte mít jištěné jedním třífázovým jističem.

Takže jedině na začátku jistit kabel třífázovým jističem a na konci odjistit jednotlivé fáze samostatnými jističi. Ale to patrně ztratí to kouzlo jednoduchosti...

 


   
ReplyQuote
(@kimot)
Trusted Member
Joined: 7 years ago
Posts: 80
 

Jinak pro zajímavost tady můžete vidět, že pro velké proudy se z důvody úspory materiálu používá N a PE vodič i polovičního průřezu oproti fázovým...

https://fei1.vsb.cz/kat420/vyuka/FAST/tabdimvod.pdf


   
ReplyQuote
Pavel
(@pa-v-el)
Member
Joined: 7 years ago
Posts: 1503
 

Krásně vysvětleno zde:

https://youtu.be/YZMAHz5SB6w


   
ReplyQuote
cybermole
(@cybermole)
Ubiquiti hater
Joined: 6 years ago
Posts: 577