P2P investování – měsíční sumarizace (leden 2017)
Další měsíc za námi, tentokrát i s pár zajímavýma změnama, takže pojďme na to.
Co se tento měsíc událo
Z pohledu P2P serverů se toho nejvíce odehrálo na Mintosu. Za tento měsíc spustil tuším dva nebo tři nové loan providery, umožnil investici v řadě nových měn a před chvilkou oznámil možnost směny financí přímo u něho na portálu. Problém vidím akorát v tom, že je Mintos tak dobrý, že je čím dál tím těžší diverzifikovat portfolio 😉
Novinkou u mne je testování nové platformy na převod peněz CurrencyFair. Na první pohled vypadá zajímavě, na ten druhý už jen pro určité typy převodů, ale pořád to není špatná služba. Detailní popis tady.
Druhá novinka je pak testování nové platformy ViaInvest. Bohužel jsem se zatím ještě nerozinvestoval své prostředky, protože potřebuju potvrzení o daňové rezidenci. Důvod popsán v samostatném článku tady.
Statistiky tohoto měsíce
Tento měsíc jsem opět ukládal nějaké peníze na P2P, takže jsou výsledná čísla zkreslená neúplným úročením. Druhý problém (konkrétně u Mintosu) byl, že jsem hodně nakupoval na SM, kde jsem bral s 1-2% přirážkou, protože nebylo do čeho investovat na primáru. Jenže v měsíčních statistikách jsou pak tyto 1-2% dost znát 😉
Souhrn vkladů
Rok | Měsíc | Zonky | Mintos | SavingStream | Twino | Viventor |
---|---|---|---|---|---|---|
2016 | 3 | 4000 Kč | – | – | – | – |
2016 | 4 | 6000 Kč | 27037 Kč | 6274 Kč | – | – |
2016 | 5 | 4000 Kč | 13781 Kč | 36908 Kč | 5403 Kč | 5404 Kč |
2016 | 6 | – | 14052 Kč | 22570 Kč | 13513 Kč | 13574 Kč |
2016 | 7 | – | 270 Kč | – | – | – |
2016 | 8 | – | 10386 Kč | – | 29449 Kč | – |
2016 | 9 | – | 6855 Kč | 6512 Kč | 5404 Kč | – |
2016 | 10 | – | 16146 Kč | – | 24990 Kč | -13500 Kč |
2016 | 11 | – | 64449 Kč | – | 31216 Kč | -5485 Kč |
2016 | 12 | – | 2641 Kč | – | – | – |
2017 | 1 | – | 9198 Kč | 13000 Kč | 9484 Kč | – |
14000 Kč | 164820 Kč | 85265 Kč | 119461 Kč | -6 Kč |
Pro převody peněz jsem tento měsíc používal jak Transferwise, tak nový CurrencyFair.
Úročení a fungování platforem
Celkové úročení na platformách opět super. Sice nejsem na 12%, ale to je způsobené vkladama a nákupama. Celkově jsem s platformami opravdu spokojen, až na Zonky, to je bída.
Mám k nim čím dál tím větší odpor, nebaví mne to neustále hlídat a reinvestovat. Navíc z diskuzí na jejich facebooku je mi zle. Investor co chce automatizovat své portfolio je pro ně úhlavní nepřítel. Doufám, že brzo představí SM a já se toho budu moct zbavit.
Kam investováno | Měna | ROI měsíc | ROI celkem |
---|---|---|---|
Mintos | EUR | 10.11% | 10.56% |
Twino | EUR | 10.43% | 10.51% |
Viventor | EUR | 12.61% | 12.62% |
ViaInvest | EUR | 0.00% | |
Zonky | CZK | 9.55% | 9.62% |
SavingStream | GBP | 12.39% | 11.74% |
Celkem | 10.12% | 10.81% |
Aktuální zisk
Celkové zisky jsou za tento měsíc o fous nižší než za ten minulý. Je to dáno (předpokládám) nákupy na SM za příplatek, tím, že nějaké peníze ležely bez reivestu chvíli na účtě, atd. I tak, dalších 3570 Kč doma 😉
Investováno | Aktuální stav | Zisk | Kurz | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kam investováno | Měna | $€ | CZK | $€ | CZK | $€ | CZK | |
Mintos | EUR | 6 082 | 164 820 Kč | 6 351 | 172 312 Kč | 268 | 7 492 Kč | 27.13 |
Twino | EUR | 4 370 | 119 461 Kč | 4 560 | 123 706 Kč | 189 | 4 245 Kč | 27.13 |
Viventor | EUR | -3 | -6 Kč | 32 | 868 Kč | 35 | 875 Kč | 27.13 |
ViaInvest | EUR | 200 | 5 404 Kč | 200 | 5 425 Kč | 0 | 21 Kč | 27.13 |
Zonky | CZK | 14 000 | 14 000 Kč | 15 035 | 15 035 Kč | 1 035 | 1 035 Kč | 1.00 |
SavingStream | GBP | 2 500 | 85 265 Kč | 2 672 | 88 654 Kč | 171 | 3 388 Kč | 33.17 |
Celkem | 388 944 Kč | 406 003 Kč | 17 058 Kč |
A ještě sumarizace zisků za tento měsíc
Kam investováno | Měna | $€ | CZK | ROI |
---|---|---|---|---|
Mintos | EUR | 55.42 | 1,503.57 Kč | 10.11% |
Twino | EUR | 39.58 | 1,073.72 Kč | 10.43% |
Viventor | EUR | 0.35 | 9.49 Kč | 12.61% |
ViaInvest | EUR | 0.00 | 0.00 Kč | 0.00% |
Zonky | CZK | 124.80 | 124.80 Kč | 9.55% |
SavingStream | GBP | 25.89 | 858.90 Kč | 12.39% |
Celkem | 3570.48 Kč |
Linky pro Vás
- https://transferwise.com – Registrace na transferwise a první převod zdarma
- https://currencyfair.com – Alternativní klient na převod peněz
- https://www.mintos.com – Mintos platforma
- https://savingstream.co.uk – SavingStream platforma
- https://www.twino.eu – Twino platforma
- https://www.viventor.com – Viventor platforma
Opět děkuji za sumarizaci.. Jedna připomínka: v názvu leden 2017 ne 2016…
Souhlas s Mintosem. Odehrálo se tam tento měsíc fakt hodně. Chtělo by to pak srovnat, zda převod peněz přímo na Mintosu vychází lépe než tam třeba hned poslat Eura.
Bude taky záležet, kolik investic bude v jiných měnách.. třeba v korunách to je bída. Asi bude budoucně pořád nejvíce v Eurech..
Ohledně SM na Mintosu: Když se odečítá discount, tak se odečítá přímo částka z účtu, nekrátí se hodnota investice, proto jsou čísla zkreslená. Taky mi to udělalo nějaká ta procenta dolů (kolik Eur to je, tak jde zjistit přímo ve statistikách Mintosu..). Ale stále je to celkově kolem 10%, takže super.
Ještě bych upozornil na SavingStream. Minulý měsíc proběhlo dost mailů, přibírali nějaké lidi, rozšiřují dost zásadně portfolio, budou pouštět více půjček přes Pipeline. Sice není u všech půjček 12%, ale i tak je zde posun dopředu.
Twino jede to svoje, sem tam nejsou půjčky.
Viventor jsem zkusil vzít na milost, ale jak se mi vrátí 9 rozinvestovaných půjček, tak všechno vyberu, prostě tam teď nic není..
U zonky taky čekám na SM..
Upraveno, diky 😉
Ohledne Mintosu, je vlastne pravda, ze by mozna prevod CZ-CZ a pak do EUR mohl vyjit jeste lepe, pokud jdou opravdu za stred. To pak nekdy zkusim 😉
S tim SM a premium, imho se to z uctu neodcita ale jde to na vrub toho nakoupeneho. Viz screenshot
Nakupuju za 10EUR,ale dostanu 9.80EUR.
Ale je to jedno, bud jak bud se to podepise na ty mesicni bilanci ;-). Mne konkretne to podle account statementu dela 13EUR, coz je dost. “Discount/Premium on secondary market transactions -13.89EUR”
Ohledne SavingStream, zaregistoval jsem prave ze to zacina zit, kurz GBP se taky ustalil, tak sem zase rozjel pipelines ;-). Akorat je dost prasarna, ze nechali ten predregistracni combobox jen jeden a automaticky mi koupil jednu 8% smradlavku ;-)). Zatim si vybiram jen ty 12%, ty za min mi prijdou nic moc.
Viventoru sem nechal 30EUR jen abych mohl sledovat jestli funguje. Tam se proste nic nedeje, zadne zmeny v UX, zadne uvery, zadna komunikace. Uvidim co ten ViaInvest, patri totiz do stejny investicni skupiny jako ten Viventor (imho stejna matka nebo neco).
S tím Mintosem a SM máš pravdu, myslel jsem si původně, že se to počítá jinak. Ale jak píšeš, je to vlastně jedno, prostě se to podepíše na bilanci. Já jsem nakupoval z SM více, dělá mi to za minulý měsíc 22Eur, ale i tak jsem na 10%, což je super.. Už jsem část peněz investoval do dlouhodobých car loans (na čas jsem slevil z požadavku na krátké spotřebitelské půjčky…), tak uvidíme, bez toho to asi nepůjde..
U SavingStream v pipelines nedávám celkový Pre-funding, ale dávám si pre-funding k jednotlivým půjčkám. Sice tam musím sem tam vlézt a mrknout, jestli něco nepřibylo, ale nezabere to zase moc času, jinak to žádnou režii nepotřebuje. Chtěl jsem se právě vyhnout těm novým 8% půjčkám, které se nově začaly objevovat.. Ale i ty jsou ve své podstatě dobré, už jsme asi zmlsaní (pořád je ale samozřejmě lepší dát do 12% než do 8%).
Jak to twino ? Mám tam zatím velmi málo (asi 1/10 toho, co na Mintosu) a nevím, jestli nabít. Sem tam i to málo co tam mám, tak něco leží bez užitku. Mám nastaveno 12% u autoinvestu, někdy snížím na 10%, pokud tam dlouho peníze leží..
U toho Viventoru se sem tam něco objeví, ale většinou v primary marketu nic není, tak peníze leží ladem. Počkám až doběhnou úvěry, vyberu a budu jen čekat, zda se to rozjede 🙂
Teď jsem se zase koukal na seznam spořících účtů a zaplakal jsem. Nejvyšší úrok je 1.0%, spodek žebříčku 0,05%, dokonce i 0,01% 🙂
Ja ty car loany taky nakupuju. Hlavne tenkrat kdyz byly za 13.5%, tak sem je bral defakto jen ty. Beru to tak, ze ne vsechny penize budu potrebovat v kratke dobe a je zase fajn mit nakoupene 13.5% investice na 5 let. Pak uz podle mne tak vyhodne nebudou 😉
U SS uz taky naklikavam rucne. Driv tim ze byly vse 12%, tak to stacilo 😉
Twino je takove zvlastni. Ja tam poslu treba 500EUR, 5 dnu se nic nedeje a sesty den se vse rozinvestuje. A pak uz se tam penize nikdy zpatky neflakaji. To co se vraci se zvlada rozinvestovavat pravidelne. Akorat to tam nechce poslat vic penez najednou a chvili pockat. Mam to taky na tech 12%.
Sporici ucty jsou bida, to je lepsi nekoukat. Pak je samozrejme i 8% na SS luxus 😉
Díky za komentáře. Je fajn vědět, že to někdo vidí stejně…
Máš pravdu, že u SS, jak to bylo všechno 12%, tak to nemělo cenu řešit, teď už se fakt vyplatí klikat ručně 🙂
To twino tedy ještě prozkouším, dík 🙂
Jak počítáš to ROI, že ti vychází návratnost investic kolem 10%?
Pokud máš investováno cca. 164 tis. a výnos 7,5 tis., potom mi ROI vychází cca. 4,5% (7,5/164 *100).
Nebo je ROI ještě něco jiného, nežli úroková sazba u spořících účtů?
Ja si pocitam ROI ve smyslu ReturnOfInvestment a pocitam to tak, ze se ke kazdemu vkladu pocita kolik dnu je vlozen, z toho spocitam kolik penezo/dnu na danem p2p jsou a pak vezmu rozdil Sum(HodnotaUctu) – Sum(vklady), tim ziskam cisty zisk. A tenhle zisk rozpocitam na ty penezo/dny. Tim ziskam, kolik se kazdy 1Peniz za danou dobu zurocil. A to je ROI.
Asi to neni zadna spravna metodika, bral sem to selskym rozumem tak, aby mi to dokazalo reflekovat i ruzne delky uveru.
Ty totiz pocitas jen fakt, ze 164tisic tam je nejakou dobu X. Jenze tak to neni. je tam treba 10tisic po dobu 10mesicu, dalsich 10 tisic po dobu 8 mesicu, …. takze musis spocitat kazdej vklad zvlast, zohlednit delku a z toho az pocitat ROI.
[…] RoklenFX zdražil. Takže za mě už nejen “zatím ne”, ale “nikdy ne”. Na FinLordu vyšel zajímavý článek “Do důchodu ve čtyřiceti – jde to?” . Na vodnickém blogu vyšel článek o P2P investicích za leden. […]
Ahoj kluci, chci se zeptat jestli uz jste nekdy nekdo prosli celym procesem splatek … do 100% splaceni. Koukam totiz jakym zpusobem se snad v 99% umoruje jistina a uroky a pro dluznika se situace vyviji tak, ze na konci splaceni plati splatky i o 100 a vice % vyssi nez je prvni splatka. Takze mam pochybnosti jestli to dluznici dokazi splacet… nebo jsem to spatne pochopil? co si o tom myslite? Jake mate zkusenosti?
kde/co/jak? 😉 Jaky server, jaky typ investice, …. ? Nejaky link?
aj sorry ja zatim sleduju jen mintos. Car loan, Amortization Method full, buy back guarantiee yes, Payment Schedule, no a tam je rozpis splatek … TOTAL je to co dluznik plati kazdy mesic ne?
diky 🙂
link by pomohl, ale z toho co pises, tak to bude Mogo, to jsou spotrebitelsky uvery na auta. Kdyz si spocitas, ze nam jako investorum jde 12%, tak mintos si nechava neco, Mogo si nechava neco. Takze je jasny, ze clovek zaplati vice nez 2x normalni castky.
Tvuj problem vubec neni, jeslti dokaze nebo nedokaze splacet. Mas tam BuyBack garanci, takze jakmile nesplaci 30dnu, Mintos->Mogo to od tebe odkoupi, penize ti vyplati a sami si to vymuzou.
přesně tak, je to mogo
napr.:
https://www.mintos.com/en/554748-01
prave si rikam aby to neskoncilo velkym krachem celeho Moga. ano jasne ze je potreba diverzifikace:-) Diky moc za nazor
krachu Moga bych se nebal, to je jak se bat toho, ze Homecredit a dalsi zkrachuji ;-). Oni to maji moc dobre spocitane a penize si umi vymoct.
To ze jsou schopni to prodavat za 12% na trzisti znamena, ze maji minimalne 2x tolik k dispozici. Vem si, ze i na Mitnosu jsou soukrome uvery, kdy mas 12% rocne a oni to prodavaji lidem za 10% mesicne
Když půjdete na viasms.cz, což je jedna z firem, do jejíž půjček lze investovat na viainvest.com, tak za 10.000 CZK na 30 dní vychází RPSN 1270%.
Tak to je masakr 😉
no to je fakt drsny no :-))) OK, diky moc 🙂
zamalo. Fakt se toho neboj. Mrkni na ty moje mesicni reporty. Uz tam mam penize vic nez pul roku a zatim bez sebemensiho problemu. Urcite zacni s nejakou malou castkou at si to vyzkousis a az s tim budes komfortni, tak postupne pridavej. A vzdycky jen tolik, aby kdyz o vse prijdes, tak te to nejak vic nebolelo (jasne ze to nastve, ale nesmi to ohrozit tebe/rodinu/…)
ja to sleduju uz radu mesicu a vyviji se to opravdu dobre, mas pekny statistiky to se musi rict:-) za 3 roky chci do duchodu, tak do e doby chci byt rentierem :-))) a nejak se mi zkracuje doba kterou na to mam :-)))
3 roky neni zas tak malo casu. Pokud budes schopny dat do p2p kapital 1mil, tak ti to dela 10.000kc/mesicne. Pri 2mil uz je to 20.000 z cehoz se da rozumne zit 😉
Dalsi varianta je pak nejaka forma investovani, co popisuje treba winpes na svem blogu a tam se dostavaji na 2% mesicne, takze pri 2mil uz udelas 40.000/mesic.
https://winpes.cz/co-se-urodilo-v-lednu-2017/
http://www.janjuna.cz/trading/846-algoritmicke-obchodovani-leden-specialni-dil/
Pročítal jsem příspěvky Winpese a Finlordů, dost mě zaujal ten článek o Mintosu. Hledal jsem pak i další komentáře a je otázka, kde je tedy pravda 🙂 BuyBack může být ve výsledku spouštěčem krachu. Když se hodně nesplácí a nové půjčky jen umořují ty staré, tak se může dojít k bodu, kdy to dále nepůjde.. Ohledně té vlastnické struktury… no snad to bude v pohodě 🙂 Opravdu je potřeba diverzifikovat. Finlordi to mají pěkné.. třeba časem.. miliarda do důchodu 🙂
Ja bych se toho buybacku nebal. Zrovna ted se to resi i na p2pforu – http://p2pindependentforum.com/thread/7756/buyback-platforms-discussion
A pro ne buyback+12% rocne je jak nic. Oni maji 200% rocne a vic. Ale je pro ne slozite sehnat bankovni penize, protoze nemaji assety.
Je šílené, že i tak si lidé u nich peníze půjčí… já bych si snad obecně ani půjčku nevzal. Raději vydělat a pak koupit 🙂 Jediná rozumná půjčka je pro mě hypotéka na bydlení 🙂
Jak už jsi jednou psal, ty společnosti by to měly mít všechno spočítané tak, aby jim to vycházelo..
Si vem, kolik bezi reklam na pujcky v CZ. Vsechny mozne preklenovaci mesicni pujcky. Pujcte si 1000kc, zaplatte 1100kc.
To mas za mesic 10%, rocne 120% 😉
njn, zajimkave po cteni, do 40ky uz jen 2 roky:-)
bohuzel neumim programovat, takze AOS nejsou pro me a k PC se dostanu tak nepravidelne za ani forex ve 4h grafu pro me neni 🙁
Krásný den přeji,
rád sleduji Vaše P2P příspěvky. Vyzkoušíte i swaper.com?
Jirka
chystam se na to 😉
… zase Lotyšško, Gruzie a Polsko 🙂 To je po Twinu, Mintosu a Viventoru další z této lokality.. Co třeba Francie, Německo apod. tuším, že je tam problém se dostat a pro přespolní na tom participovat..
Jojo, je to zajimave. Dalsi startup z Litvy, zkrata tam P2P finance umi ;-).
S nemeckem/francii je imho problem jak v regualcich, tak v nizsich sazbach. Takze by %% nebyly tak zajimave
Četli jste si Newsletter Twina ? V únoru by měli uvést “As the time of submitting tax declarations approaches in many countries, we have started to work on advancing our Account Statement. The plan is to implement a special button to download a “Tax report”, there you will see the performance of your investments during the previous year.”
Podle mě to bude sice jen souhrn uživatele za uplynulý rok, ale uvidíme..
Viventor má zase nyní uvést nový systém. No pokud nebudou mít půjčky, tak jim ani nový systém nepomůže…
Informace ohledne prevodu penez
pred 3 dny jsem zaslal na cesky ucet Mintosu 15000 Kč. Dnes se mi objevily v Mintosu. Provedl jsme interni exchange CZK to EUR. Za 15 000 Kc jsem dostal 555,18 EUR a 0,41 Kc zustalo na ucte. Zadnych fee jsem si nevsiml.. kurz tedy 27,01 nebo tak nejak coz mi prijde fer
Je to testovaci provoz, takze by to melo byt bez fee. Ten zavedou az casem.
Ja sem prevadel dneska klasicky pres transferwise a kurz mam 27.20. Takze rozdil cca 1%.
Twino za poslední 2 týdny úplně vyschlo. Také to pozorujete ?
Včera avizovali nového loan originatora, ale “jen” za 8%…
jj. Twino je hodne spatny. Uz mi tam lezelo chvili 290Eur, ale dneska pres noc se 100Eur zainvestovalo. Ale stejne bida.
A ty 8% at si nechaj 😉
Ahoj, jen dotaz k danění příjmů z P2P. Už jste obdrželi informaci od Zonky jak naložit se zdaněním zisků? Zajímalo by mě, jak to budete řešit u Mintosu nebo u Saving Stream? Předem moc díky za odpověď. Velice by mi pomohlo, kdyby mi někdo poradil jak to udělat, aby se peníze dali zdanit až ve chvíli, kdy to převedu zpět na český účet. Nejraději bych danil jen rozdíl mezi tím, co jsem investoval (odešlo z účtu) a tím co jsem reálně převedl zpět na účet.
na tuto otazku doporucuju danoveho poradce nebo ucetni. Kazdy dani jinak a nikdo ti tu neda univerzalni odpoved.
Momentalne nejlepe zpracovany material je na Finlordech, kde detailne popisuji, jak budou dani oni (a ja to budu pravdepodobne delat take tak)
můžete uvést odkaz? případně mi materiál zaslat na email.
Děkuji
Pokousel jste se to alespon najit? Nezlobte se, ale rekl jsem Vam co a kde hledat a vy namisto toho pisete, ze chcete dalsi pomoc a idealne jeste soukrome na email. Opravdu nejsem schopny takto kazdemu individualne pomahat.
Pokud byste si stranky finlord otevrel, nasel by ste ihned tento clanek https://finlord.cz/2017/01/jak-na-zdaneni-vynosu-z-investic/
Prosim o trochu samostatnosti a neplect si tento blog s nejakou zdarma support-linkou pro vsechny. Dekuji
Jako zdroj informací super 🙂 díky. Myslíš, že bude vhodné přiložit jako přílohu k přiznání i informace vygenerované z platforem ? Tak jako mám roční vyúčtování od zaměstnavatele ?
Prilohy bych neprikladal, protoze FU sam nevi jak to spravne uctovat. Takze kdyz tam jen napises tu castku, oni budou vedet prd, jestli je to z P2P nebo jinych aktivit.
A pokud by se v tom po case hrabali, tak jim vysvetlis proc to tak je a jelikoz to bylo delano v dobre vire, tak ti to nemuzou napadnou, i kdyby se do te doby nejak zmenil vyklad zakona o P2P.
Zatimco kdyz tam tu prilohu das ted, tak budou rovnou resit co to tam jako mas a zacnou se v tom stourat 😉
Jo to má něco do sebe. Jen když tam bude jen částka a nic k tomu, tak to stejně nijak nemohou zkontrolovat… no musím jednotlivé platformy projít, zda mají to, co Mintos (roční přehled), nějak se mi s tím nechce moc hrát (odečítat default půjčky apod. jak to psali na finlordech…) 🙂
Oni to budou kontrolovat az kdyz ti prijdou na dohlidku. Do te doby to berou jako cislo a je jim to jedno.
Ohledne odcitani defaultu, bacha na typ platformy. Jde to jen u nekterych, jak popisuji prave na Finlordech. Jde nejak o typ uvery a paragrafu (tusim 8 a 10) kam to zauctujes. Jedno umi pouzit protinaklady, zatimco druhy ne.
OK, díky. No já bych to asi pro jednoduchost vzal tak, že odečtu stav ke konci roku minus co jsem tam vložil a přepočtu na koruny. S každou jednotlivou půjčkou se mi nechce hrát. Ve výsledku to možná velký rozdíl neudělá (jako že bych si odečítal defaulty). No uvidím, zatím jsem se do toho nepustil 🙂 Až se na to vrhnu a něco pořeším, dám vědět 🙂
A btw, vyklad o zuctovani, ktere poslalo Zonku je pry protizakonne a fakticky spatne. Zatimco vyklad od FinLordu je dle zakona dobre (reseno s lidmi z FU).
Napriklad (z pohledu cloveka z FU) do oci bijici diletantnost je, ze ma zonky spatne uvedeny termin podani priznani. Jde jen o jeden den, ale termin ktery uvadi oni, jsou udajne dle nejakeho stareho zakona, a nyni, dle novejo, je to o den posunute.
Dal pak jejich vyklad o postupnem uctovani kazdeho uveru zvlast, take neni uplne spravne. Zatimco to, co popisujou Finlordi, tak to spravne je.
Ono v dlouhodobem meritku o nic nejde, protoze zatimco zonky odklada daneni na pozdejsi fazi, finlordi (a zakon) uklada danit rovnou v danem roce. Kdyz se to secte za celou delku uveru, tak to vyjde stejne, ale pokud se v tom nekdo bude hrabat hned prvni rok, tak je to zdaneno spatne.
Mozna to nepopisuju 100% spravne, jelikoz sam nejsem ucetni. Sam mam na priznani ucetni + danovou poradkyni (a to bych doporucil i ostatnim, sam bych to neresil vzhledem k tomu, ja je to nejednoznacne tema). Jsou to jen interpretovane veci, co si pamatuju.
FU si doklady k dani vyzada, jakmile jeho pracovnik bude vase priznani rucne kontrolovat. Tak se s nim pak muzete lidsky domluvit co presne k dani potrebuje… aspon takhle to vzdyky probiha se mnou… mam trpelivou bernacku 🙂
presne tak. on totiz stejne nejakej vypis asi stacit nebude a budou to chtit vysvetlit osobne, protoze to jeste vzivote nevideli a nebudou ani tusit jak to funguje 😉
Já jsem sám odevzdával daňové přiznání asi jen 3x a nikdy jsem na FÚ posléze přizván nebyl. Takže letos to zřejmě bude premiéra 🙂 Jinak vždy za mě odevzdával zaměstnavatel..
Ahoj,
nevim jestli to víte, ale Zonky už autoinvest má, respektive ne přímo.
Autoinvest a notifikátor nových půjček najdete na https://zotify.cz
(nejsem autor).
Jak autoinvest funguje nevim, protože na Zonky nejsem, ale rád bych ho vyzkoušel a s tím souvisí i moje otázka, nemáte někdo na prodej (nebo by věnoval) promo kód pro vstup? Ve frontě je několik tisíc lidí.
Pár týdnů už se poohlížím, kam investovat a rád bych vyzkoušel nejdřív nějakou českou platformu, abych se rozkoukal.
Jojo, zrovna vcera jsem se do autoinveta zaregistroval a zkusil ho zapnout. Jestli bude fungovat, tak diky nemu na Zonky penize necham (ale rozhodne nepridam).
Pozvanky bohuzel uz nemam
A jak to vypadá, je tam i reinvest?
ve FAQ na zotify:
“Autoinvest se spouští po uplynutí 120 sekund od zveřejnění půjčky, kdy na Zonky není vyžadována captcha pro investici.”
Vzhledem k tomu že většina, ne-li všechny zajímavé půjčky jsou zainvestované do 1minuty, tak to asi nebude moc použitelné…
Luk
reinvest je automaticky. To co je na ucte se snazi investovat, takze kdyz se to vrati, investuje znova.
120sekund je podle me porad dostatecne, sice to asi nevyzobe vsechny pujcky, ale i tak to bere ty zajimave. Uz mi to koupilo 2x A+, ktery bych normalne nestihl. Ja se stejne za C/D uplne nehonim, protoze dlouhodobe imho budou dost spatny.
https://finlord.cz/2017/02/vydelavaji-banky-banky-vs-p2p/
https://finlord.cz/2016/12/prehled-p2p-siti-pro-investory/