Forum

Forum

UDP virtuální vstup...
 
Notifications
Clear all

UDP virtuální vstupy, Rozeznání příkazu

30 Posts
6 Users
4 Likes
4,161 Views
(@acerot)
New Member
Joined: 7 years ago
Posts: 1
Topic starter  

Zdravím,

jsem nováček, příští rok začínám budovat nástavbu na RD, takže na Loxone se dostane za rok, dva, tři. Miniserver nemám, takže si to nemůžu zkoušet. Zatím teda jen teoreticky studuju. Jsem zastáncem názoru Loxone na hlavní věci, zbytek ‚hračiček‘ přes Raspberry/Arduino/Node-red/MQTT/Aliexpress apod.

Řeším teď UDP virtuální vstupy. Dostal jsem se k položce „Rozeznání příkazu“ a zjistil jsem, že tomu dost nerozumím 😮. Nápověda na webu Loxone nic moc, žádné komentované příklady atd. Googlil jsem, pročetl i fóra, ale našel jsem vždycky jen útržky, které mi celkový obraz nedokázaly sestavit.

Byl bych rád, kdybychom tu na jedno místo mohli dát dohromady, co kdo víme o fungování UDP virtuálních vstupů a hlavně o Rozeznání příkazu, jak funguje, co se s ním dá dělat a nejlépe i s nějakými příklady.

Otázky mi vytanuly v tomhle duchu:

Když pošlu do Loxone UDP datagram, dejme tomu třeba s textovým obsahem „A_B_100_1“ s tím, že:

  • A – adresa/ID odesílacího zařízení
  • B – kód operace „změna stavu vstupu“
  • 100 – vstup číslo 100
  • 1 – změna vstupu z 0 na 1

, tak do rozpoznání příkazu v Loxone UDP virtuálním vstupu musím napsat přesně „A_B_100_1“? A pak UDP virtuální vstup pozná, že je to pro něho sepne a na něj se naváže Loxone Virtuální vstup?

Jestli ano, platilo by, že můžu poslat třeba datagram s textem „AhojKarle“ a když budu vědět, že tento text v datagramu znamená změnu vstupu číslo 100 z 0 na 1 na zařízení s ID „A“, tak do rozeznání příkazu v Loxone napíšu jednoduše „AhojKarle“?