X
Forum

Forum

Ochrana relé před i...
 
Notifications
Clear all

Ochrana relé před indukční zátěží od žaluzie

6 Posts
4 Users
0 Likes
1,019 Views
HonzaS
(@honzas)
New Member
Joined: 3 years ago
Posts: 2
Topic starter  

Ahoj, vyřešili jste někdo úspěšně, jak spínat žaluzie tak, aby relé mělo maximální životnost?

U sebe v domě ovládám žaluzie skrze relé v UniPi, ale mám obavu nakolik časté spínání motorů žaluzií (např. při polohování lamel) vypaluje relé. 

Na internetu je několik obecných návodů, ale přímo v manuálu Somfy WT406 píší "Kontakty relé nesmějí být přemostěny kondenzátory", což mi trochu bere vítr z plachet, neb jsem tam zamýšlel dát zhášecí kondenzátor.

Nejsem elektrikář, takže si rád nechám poradit - třeba řeším problém, který vlastně ani neexistuje 🙂

Díky, Honza


   
Quote
kobra23
(@kobra23)
Member
Joined: 7 years ago
Posts: 2212
 

Dej inrush externí relé. Hledej zde na fóru.


   
ReplyQuote
msk
 msk
(@dusanmsk)
Member
Joined: 7 years ago
Posts: 1880
 

@kobra23 Motory od zaluzi maju nejake velke narazove prudy? To by bolo nepekne, pretoze mi zrovna teraz vonku montuju zaluzie a ja mam v rozvadzaci tie malinke 5A rele, ktore urcite niesu inrush. A prerabat sa mi to fest nechce.

EDIT - tak tie WEIDMÜLLER zvladaju 20A / 20ms a trvale 6A, takze snad pohoda.


   
ReplyQuote
kobra23
(@kobra23)
Member
Joined: 7 years ago
Posts: 2212
 

Tak každý motor má nějaký.

Ono když bude vše ok, tak problém nebude, ale co když přimrzne lamela k parapetu? Co když v kastlíku udělají vosy hnízdo? A znáš ženské, ty budou zkoušet stále dokola a pak je průser. 

Pár Loxone relé na žaluziích se odporoučelo, takže bych byl opatrný. 


   
ReplyQuote
(@gisbern)
Estimable Member
Joined: 7 years ago
Posts: 161
 
Posted by: @honzas

Ahoj, vyřešili jste někdo úspěšně, jak spínat žaluzie tak, aby relé mělo maximální životnost?

U sebe v domě ovládám žaluzie skrze relé v UniPi, ale mám obavu nakolik časté spínání motorů žaluzií (např. při polohování lamel) vypaluje relé.