Forum
Ahoj,
tak mi nějak dosluhuje NAS-ka od Synology ale když jsem se podíval co stojí jen "krabice" bez disků tak mne skoro trefilo 🙁
Na netu je celkem zajímavý článek co by odpovídal tomu čeho "jsem amatérsky schopen" :Stavíme vlastní NAS jenže ten není celý a je bez odkazů ne komponenty.
Můžete mi s tím někdo poradit jak na to "step-by-step" prosím ??7
P.S. jen mne trápí že jsem byl zvyklý na podporu a app pro NAS od Synology a o tohle asi tedy přijdu ...
Díky moc a snad se uvidíme v hospodě 🙂
Dalibor
Cena krabice Synology je jedna věc, druhá je, že u pro modely 2025 musíš použít jejich disky.
Takže se doporučuje kdo chce Synology a nemít vendor lock, tak se pokusit sehnat 2024.
Resilo se tu drive, hledej Xpenology. Je to Synology software na vlastnim hardwaru.
Zalezi, jak chces cenove a co od toho cekas.
Muzes treba koupit HP mikroserver gen10, doplnit iLO modul, disky, nahodit Xpenology a frcis.
pokud Ti ale nebude vadit, ze nektere funkce nebudou fungovat (vzdaleny pristup napr). Ja jsem to po par mesicich vzdy prehodnotil a sel do NASu. Pak jsem myslel, ze to nebude tak strasne, opet koupil druhy HP a Xpenology a zase zpet NAS. Ale sel jsem do QNAP https://www.qnap.com/en/product/ts-453e
Ma osm licenci na kamery, dva SSD sloty, rychlejsi sitovku
A spotrebu bych si hlidal, ten HP miniserver bral tusim 30W bez disku sam.
Za mne nejlepsi NAS je Turris Omnia. A jako pridavek mas k tomu i namakany router, VPN, vstupy pro chytre rizeni a mnoho dalsiho 😀
Ahoj,
tak jsem našel tohle :
a teď "blbá otázka" bude to fungovat spolu a je to "dobrá cena " ?
A jaké disky do toho koupit prosím ...?
Díky za každou radu i kdyby byla taková, že mi to rozmluvíte 🙂
Dalibor