Forum

Forum

Osvetlenie Loxone 2...

Notifications
Clear all

Osvetlenie Loxone 24v alebo cez DALI

22 Posts
6 Users
8 Reactions
1,021 Views
(@kssg5)
Active Member
Topic starter  

Zdravím Vás, 

Potreboval by som radu od ďalších odborníkov, sme vo fáze dokončenia všetkého. na začiatku stavby bolo riešené svietenie na 24v. No teraz Loxoňák mi porozpraval o Dali že toto sa snažia robiť najviac. Ja toto neviem posúdiť či je to už najlepšie riešenie. 

V dome je každý svetelný obvod ťahaný priamo do rozvádzača. 95% svetiel sú bodovky v podhľade alebo led pás. Výnimka je luster v kuchyni jedálni a svetlo nad zrkadlom v kupelniach. Vonkajšie osvetlenie zatiaľ nerátam. 

Má v takomto prípade zmysel riešiť osvetlenie cez Dali? 

Vôbec sa neviem v tomto zorientovať. 

Ďakujem

kobra23
(@kobra23)
Member

Mě stále nepřestalo bavit osvětlení 24V a jeho ovládání DMX.

Takže i teď co dělám nový projekt pro sebe, tak 24V vevnitř i venku.

ReplyQuote
Georgio
(@georgio)
Member

Plánuju osvětlení, snažím se nejvíce využít naplánovat nepřímé osvětlení pomocí LED pásků a LED svítidel odrazem od stropu.

Doteď jsem byl rozhodnutý pro DMX, ale v poslední době se spíše kloním k DALI. Našel jsem několik vhodných řídicích jednotek za podobné ceny jako pro DMX, co se tady na fóru v minulosti objevily a které jsem si reálně vyzkoušel. 

Co jsem koukal po fóru, tak se moc o Dali nepsalo, drtivá většina má DMX.

Upřednostnil někdo z vás Dali před DMX a proč?

Jaké vidíte výhody/nevýhody Dali vs. DMX ?

Díky za názory.

ReplyQuote
(@petrp)
Estimable Member

Mám doma asi 15 světel DALI a už bych do něj nešel. Mám velký pozemek, tak lampy VO jsou DALI, tam je to asi rozumné řešení, ale venkovní podhledy a interiér jedu na 24V a loxoní Dimmer. Do místností dávám do sádroše CW světla 24V a jsou super a za pár korun. 

Navíc stmívání s DALI není žádná hitparáda, je to dost skokové

This post was modified 2 months ago by PetrP

Georgio reacted
ReplyQuote
Georgio
(@georgio)
Member