Forum
Dobrý den všem,
obracím se na vás s prosbou o radu ohledně propojení modulu CWT-MB318L s Loxone. Mám modul CWT-MB318L, který chci propojit s Loxone přes modbus extension. Jedná se o modul s osmi vstupy na PT100, šestnácti analogovými vstupy a podporou komunikace pomocí RS485, RS232 a protokolů Modbus RTU a Modbus TCP.
Zatím jsem se snažil jen tak na stole vše zapojit a nastavit parametry modulu podle dokumentace, ale narazil jsem na několik otázek:
- Jak správně nakonfigurovat komunikační parametry modulu pro propojení s Loxone (IP adresa, port, adresa zařízení)?
- Jaký protokol (Modbus RTU nebo Modbus TCP) je nejvhodnější pro komunikaci?
Pokud by bylo možné, rád bych se s někým setkal osobně. V okolí Šumperk, Olomouc, Ostrava, Zlín?
Děkuji vám předem za veškerou pomoc!
@jiri_rr Modbus panic?
Zacal by som cez LAN Modbus TCP, najskor zopnut nejake rele.
Modbus panic, ten byl dobrý:) Jj jsem úplný začátečník. Jsem elektrikář a snažím se trochu proniknout do loxone. Zatím se mi podařilo připojit miniserver a vidím i modbus extension. Zmíněný modul pro pt100 jsem zkoušel rozhodit podle návodu z blaja webu v odkaze. https://www.blaja.cz/plc-automaty/miniserver-loxone-a-komunikace-pres-modbus-rtu.html
Jen jsem nevěděl, co napsat za hodnotu do kolonky IO adresa. A možná jsem dělal i další chyby..
Jak se vrátím z dovolené, pošlu screeny.
Na IO adresa potrebujem manual toho modulu.
Tohle mi dost připomíná GECON TCP-518L, který je jeden z IO modulů od GECONu které používám.
Nepoužívám sice Loxone, ale Siemens LOGO. Ale systém bude asi podobný. Vyčítám data přímo přes NET Modbus TCP a chodí to naprosto spolehlivě a neskutečně rychle.
Minimalne to mas zle zapojene.
Ak dobre vidim mas prehodene A B.
@jiri_rr: (NET Modbus TCP) Modul se asi dělá v několika podverzích. Máš dole vlevo UTP/RJ45 konektor jako já? Pokud ano, tak do něj normálně připojíš network UTP kabel. Pokud jsi těch pár stovek ušetřil, tak pak jedině přes ten "pomalý" RS485.